اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :

نصب چیلر در کرج : نصب چیلر به صورت تخصصی توسط نصاب مجرب

نمایندگی نصب و راه اندازی چیلر در کرج
نصب و راه اندازی چیلر در کرج
نمایندگی نصب و راه اندازی چیلر در کرج

نصب چیلر در کرج : دستگاه چیلر به دلیل پیچیدگی و حساسیت های کاربردی خاصی که دارد در مدل های مختلفی تولید می شود. نصب چیلر کار هر شخصی نیست و باید توسط افراد متخصص انجام شود. در ادامه به بررسی چگونگی نصب چیلر میپردازیم .

نصب و راه اندازی چیلر در کرج

نصب چیلر در کرج : چیلر در انواع متفاوتی تولید و ساخته می شود و کاربردهای فراوانی دارد، به عنوان مثال چیلرهای جذبی ، چیلرهای تراکمی (آب خنک، هوا خنک) ، چیلر صنعتی و مینی چیلر ها جز دسته بندی چیلرها محسوب می شوند.

چیلرها جز دستگاه های گران قیمت و پرهزینه تبریدی می باشند به همین دلیل نصب ، راه اندازی، نگهداری و سرویس چیلر دارای اهمیت زیادی می باشد. زیرا بی توجهی به این موارد خسارات جبران ناپذیر و هزینه زیادی را برای ما به وجود می آورد پس برای جلوگیری از این امر باید به چیلر رسیدگی کنید .

نصب چیلر در کرج
نصب و راه اندازی چیلر در کرج

به عبارتی نصب ، راه اندازی و نگهداری انواع چیلر اگر به درستی انجام نگیرد، می تواند در آینده باعث بروز مشکلات متعددی در قطعات دستگاه شود .

در ادامه نکاتی در خصوص چگونگی نصب و راه اندازی انواع چیلر توضیح خواهیم داد.

کانال کشی چیلر در کرج
نصب و راه اندازی انواع چیلر در کرج

نصب و راه اندازی انواع چیلر در کرج

اگر بخواهیم از فروش چیلر صحبت کنیم باید به عرضتان برسانیم که چیلرهای تراکمی بیشتر مورد استقبال مشتریان ما قرار می گیرند .زیرا از چیلرهای تراکمی می توان در جهت خنک سازی فضای آپارتمان ، ادارات ، مراکز تجاری ، سالن های ورزشی و غیره استفاده کرد .

انواع چیلرهای تراکمی

چیلرهای آب خنک و هوا خنک

تفاوت دو مدل بالا در طراحی و خنک سازی مایع (سیال) در سیکل تبریدی می باشد.

زمانی که جریان آب و طراحی یک مبدل پوسته لوله برای خنک سازی مایع(سیال) تبریدی استفاده شود می توان به آن چیلر آب خنک کن گفته شود .

در طراحی چیلر تراکمی از چند دستگاه صنعتی استفاده می شود که می توان مهم ترین قسمت یک چیلر را به کمپرسور آن نسبت داد که وظیفه قلب دستگاه را به عهده دارد .

نصب چیلر دز کرج
نمایندگی نصب چیلر در کرج

کمپرسورها انواع مختلفی دارد و از نوع رفت و برگشتی ، اسکرال ، اسکرو ، اوپراتور، کندانسور ، تابلو برق، برج خنک کننده و اجزای کنترلی اجزای مهم در طراجی چیلرهای تراکمی محسوب می شوند.

نصب و راه اندازی چیلرهای تراکمی

اولین نکته که باید به هنگام نصب و راه اندازی چیلر توجه کرد محل قرارگیری چیلر می باشد.

باید بدانید که محل نصب چیلرهای آب خنک با هوا خنک متفاوت است .

چیلرهای تراکمی هوا خنک باید در مسیر جریان هوای آزاد نصب شود، به همین علت متخصصین نصب تشخیص داده اند که باید این نوع از چیلر ها روی پشت بام ساختمان نصب شده که هوای تمیز در جریان باشد . در اکثر اوقات از شبیه سازی رایانه ای به کمک CFD می توان کمک گرفت.

برای نصب چیلرهای تراکمی آب خنک بهتر لازم است که چیلر مربوطه در فضایی سقف دار نصب شود .که معمولا ب آن موتورخانه و تاسیسات پیشنهاد می شود.

نمایندگی نصب و راه اندازی چیلر در کرج
نمایندگی نصب چیلر در کرج

مکان نصب چیلر باید دارای مشخصات مناسبی مانندتهویه مناسب باشد .

باید در انتخاب ساختمان دقت کرد زیرا ساختمان مربوطه باید دارای لوله کشی چیلر باشد و در صورت نداشتن لوله کشب چیلر باید برای آن ایجاد کرد که به دلیل فرآیند حساس و پیچیده آن باید توسط افراد متخصص صورت گیرد.

مواردی که باید هنگام نصب چیلرهای تراکمی در نظر داشت عبارت است از: دسترسی داشتن به تمامی دستگاه ها، محافظت از اجزای مهم چیلر، امکان کنترل صحیح هر قسمت و نظارت بر عملکرد بخش های مختلف چیلر.

زمانی که قصد نصب و راه اندازی چیلر تراکمی خود هستید توصیه می شود ابتدا به افرداد متخصص و با سابقه در این زمینه کمک بگیرید زیرا خرید چیلر هزینه زیادی دارد و جز دستگاه های گران قیمت می باشد به همین دلیل با کوچکترین سهل انگاری و اشتباه خسارت های بزرگی را برای شما در پیش خواهد داشت.

نصب و راه اندزای چیلر در کرج
نصب چیلر

نصب چیلر باید مرحله به مرحله انجام گیرد و تمام نکات مربوطه را انجام داد و از صحت روند اطمینان حاصل کرد به همین دلیل تا حد امکان اگر تجربه ایی در این باره ندارید سعی کنید دست به آچر نشوید و این کار پیچیده به متخصصین آن بسپارید.

نصب و راه اندازی چیلر تراکمی ابتدا با راه اندازی پمپ های مربوطه و برج خنک کننده و کندانسور شروع شده و بعد از آن به بخش اوپراتور و … ختم شود.

قسمت کمپرسور دستگاه در نهایت مهم ترین قسمت و نهایی ترین قسمت نصب چیلر می باشد که باید آن را کنترل و روشن کرد .زمانیکه می خواهیم کمپرسور را راه اندازی کنیم باید از میزان روغن موجود در آن اطمنیان حاصل کنیم.

معمولا برای راه اندازی هر چیلر قبل از آن باید نقشه راه مشخصی تهیه و تنظیم کرد.

نصب چیلر در کرج
نصب و راه اندازی مینی چیلر

در چیلرهای هوا خنک مطابق با نکات بالا اقدام خواهیم کرد اما در چیلرهای هوا خنک خبری از برج خنک کننده نیست و مسیر راه اندازی اندکی ساده تر است .

نصب و راه اندازی چیلرهای جذبی

در این نوع از چیلرها برخلاف چیلرهای تراکمی از کمپرسور خبری نیست و عمل خنک کننده محیط توسط یک مبدل حرارتی واسط و یک ماده جذب کننده (ابزوربر) صورت می گیرد.

در چیلرهای جذبی سیکل سیال مبرد تقریبا مشابه چیلرهای تراکمی می باشد.

همانگونه که برای چیلرهای تراکمی از گرمای نهان سیال مبرد در جهت خنک سازی فضا استفاده می شود در این مورد هم شاهد همین اتفاق خواهیم بود.

نمایندگی نصب و راه اندازی چیلر در کرج
نصب و راه اندازی چیلر

نصب و راه اندازی مینی چیلرها

مینی چیلرها نوع خاصی از چیلرهای تراکمی بوده که به منظور سرمایش محیط ها ساختمانی ،اداری و تجاری کوچک تر تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

ظرفیت های سرمایش مینی چیلرها نسبت به چیلرهای تراکمی معمولا پایین بوده و طراحی آن به گونه ایی است که اجزا دستگاه در یک پلتفرم جمع شده است .

در حقیقت تمام اجزای یک چیلر تراکمی در چهارچوب محافظ فلزی قرار داده و به هم متصل می شوند .

کانال کشی چیلر در کرج
نصب و راه اندازی انواع چیلر صنعتی

ساختمان این نوع از چیلرها مانند چیلرهای تراکمی بوده که چیلرهای تراکمی دارای دو نوع هوا خنک و آب خنک تولید می شود.

معمولا برای جایابی نصب مینی چیلر از شبیه سازی کامپیوتر استفاده می کنند.

اگر بخواهید مینی چیلر را روی پشت بام نصب کنید باید چند نکته را رعایت کنید

ابتدا جریان هوای مینی چیلر را بررسی کنید، زیرا دانستن این موضوع که در طول روز جهت باد به کدام سمت و شدت باد در کدام محل از پشت بام است بسیار با اهمییت می باشد.

نصب و راه انداز چیلرهای صنعتی

برای نصب و راه اندازی چیلرهای صنعتی فردی که می خواهد این کار را بعهده بگیرد باید متخصص بوده و دانش کافی نصب و راه اندازی چیلر صنعتی را داشته باشد .

ما با معرفی افراد متخصص در این حوزه به شما در این مورد کمک خواهیم کرد زیرا می دانیم که شما برای خرید چیلر خود هزینه زیادی را متقبل شده اید به همین دلیل با معرفی افراد کاربلد به شما کمک می کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *